رادیو بازار

پیگیری تراکنش در بایننس

محمد رضا بوالحسنی

محمد رضا بوالحسنی

به‌دنبال هشدار دستگاه‌های نظارتی ژاپن و انگلیس درمورد غیرقانونی بودن فعالیت‌های بایننس، این صرافی اعلام کرد که به‌زودی از راهکار انتقال اطلاعات تراکنش شرکت سایفرتریس (CypherTrace) استفاده خواهد کرد. راهکار فنی سایفرتریس می‌تواند به انطباق فعالیت‌های بایننس با مقررات گروه ویژه اقدام مالی (FATF) کمک کند.

?️راهکار سایفرتریس که تراولر (Traveler) نام دارد، اقدامات مربوط به انتقال اطلاعات را برای پلتفرم‌های فعال در زمینه ارزهای دیجیتال انجام می‌دهد. این سیستم تمامی موارد مورد نظر گروه ویژه اقدام مالی را اجرا و کنترل می‌کند و از امکان صدور گواهی احراز هویت مشتریان هم (KYC) پشتیبانی می‌کند.

?️با وجود این‌که بایننس ادعا می‌کند در تمامی فعالیت‌های خود الزامات قانونی را رعایت می‌کند، اخطارهای متعددی را از نهادهای نظارتی کشورهای مختلف دریافت کرده است. اخیراً مرجع راهبرد امور مالی انگلیس (FCA) در رابطه با محدود کردن بازارهای معاملاتی به بایننس هشدار داد و گفت که این صرافی مجاز به فعالیت در این کشور نیست. پیش‌تر هم سازمان خدمات مالی ژاپن (FSA) گفته بود که فعالیت‌های بایننس در این کشور غیرقانونی است.

?️این همکاری می‌تواند به‌عنوان یک زنگ خطر برای کاربران ایرانی بایننس تلقی شود.

?️سایفرتریس با دولت ایالات متحده هم همکاری می‌کند، پیش‌تر گزارشی جامع از آدرس‌های بیت کوین متعلق به کاربران ایرانی منتشر کرده بود. این شرکت با ابزارهایی که در اختیار دارد قادر است تراکنش‌های ارز دیجیتال را رهگیری و محل سکونت دارنده یک آدرس را مشخص کند.

?️با این حال، به‌گفته کارشناسان، اگرچه در حال حاضر هم طبق قوانین بایننس، ساکنان کشورهای تحت‌‌تحریم نباید از خدمات این صرافی استفاده کنند، در صورتی که بایننس قصد مسدودکردن گسترده و یا بلوکه‌کردن موجودی‌ها را داشته باشد، احتمالاً پیش از اجرای برنامه خود، اطلاع‌رسانی خواهد کرد.

منبع : financemagnates

اشتراک گذاری:
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
Skype
Pinterest
Reddit

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *