رادیو بازار

کیش به مرکز صرافی های ارز دیجیتال منطقه تبدیل خواهد شد

محمد رضا بوالحسنی

محمد رضا بوالحسنی

وزیر فناوری اطلاعات ایران ایده تبدیل جزیره کیش در خلیج فارس به یک مرکز بین المللی برای صرافی های ارز دیجیتال را مطرح کرده است. مقامات ایرانی قصد دارند یک منطقه آزاد مالی در سرزمینی ایجاد کنند که قبلاً ماینرهای ارزهای رمزپایه را جذب خود کرده باشد.

وزیر فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران می گوید جزیره خلیج کیش برای تبدیل شدن به یک مرکز صرافی ارز دیجیتال چه چیزی لازم دارد.

محمد جواد آذری جهرمی ، وزیر فناوری اطلاعات و ارتباطات جمهوری اسلامی ، در سفر اخیر خود به کیش ، این پیشنهاد رمزپایه را مطرح کرد. این جزیره به طول 91 کیلومتر مربع واقع در ساحل خلیج فارس در جنوب ایران ، هم اکنون میزبان یکی از مناطق آزاد تجاری این کشور است. خبرگزاری ایرنا به نقل از این مقام رسمی اظهار داشت:

کیش زیرساخت هایی را دارد که می تواند به عنوان قطب صرافی های ارز دیجیتال بین المللی در منطقه ظاهر شود. مقامات باید مذاکرات را با کشورهای همسایه آغاز کنند.

جزیره کیش با داشتن مراکز خرید و هتل های متعدد ، یک مکان محبوب در خلیج فارس است. جمعیت دائمی این جزیره از حدود 40،000 نفر تشکیل شده است ، اما جاذبه های گردشگری و وضعیت منطقه تجارت آزاد آن یک جذابیت برای یک میلیون بازدید کننده در هر سال است. دولت تهران در نظر دارد منطقه آزاد مالی را نیز در آنجا ایجاد کند.

فایننشال تریبون خاطرنشان کرد: توان الکتریکی تولید شده در این جزیره به سرزمین اصلی منتقل نمی شود و استخراج کنندگان رمزنگاری برای استفاده از انرژی اضافی برای ضرب ارزهای دیجیتال خوش آمدید. بر اساس گزارش آن ، 12 مزرعه استخراج رمزنگاری در حال حاضر در جزایر کیش ، مناطق آزاد تجاری ماکو و ارس و همچنین در منطقه ویژه اقتصادی پیام در استان البرز ، شیراز بوشهر و مناطق ویژه اقتصادی رفسنجان فعالیت می کنند.

دولت ایران یک نقشه راه نظارتی برای مبادلات رمزنگاری تهیه می کند

در حالی که استخراج ارزهای رمزپایه یک فعالیت قانونی برای شرکت های دارای مجوز در ایران است ، معامله دارایی های دیجیتال به طور کلی به استثنای چند مورد ممنوع است. در ماه آوریل ، بانک مرکزی ایران (CBI) به بانک ها و مبدل های داخلی اجازه استفاده از ارز رمزنگاری شده استخراج شده در داخل کشور را برای پرداخت واردات داد. نهادهای نظارتی ایران سعی در جلوگیری از معاملات دیگر داشته اند و همین امر باعث شده صنعت فین تک این کشور هشدار دهد که محدودیت ها فرصت ها را از کشور سلب می کند.

منبع: news.bitcoin.com

اشتراک گذاری:
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
Skype
Pinterest
Reddit

1 دیدگاه دربارهٔ «کیش به مرکز صرافی های ارز دیجیتال منطقه تبدیل خواهد شد»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *