رادیو بازار

هاردفورک لندن اتریوم

محمد رضا بوالحسنی

محمد رضا بوالحسنی

هاردفورک لندن اتریوم

این فناوری یکی از به‌روزرسانی‌های بلاک چین اتریوم است که پس از هاردفورک برلین (که در ماه آوریل ۲۰۲۱ یا فروردین ۱۴۰۰ عرضه شد) عرضه می‌شود. لازم است بدانید که به‌روزرسانی لندن تغییرات چشمگیری را در سیستم کارمزد تراکنش‌های اتریوم ایجاد می‌کند. این به‌روزرسانی هم‌چنین با انجام تنظیماتی در مدل اجماع شبکه، آماده‌سازی‌های مورد نیاز برای عرضه اتریوم ۲.۰ را حاصل می‌سازد.

هرچند بعضی از افراد به دلیل تغییرات چشمگیری که هاردفورک لندن در مدل کارمزد تراکنش‌ها و ماینینگ ایجاد می‌کند، این به‌روزرسانی را بحث‌برانگیز می‌دانند. تاثیرات دقیق این تغییرات بر روی کاربران و ماینرها کاملا مشخص نیست، اما این تغییرات موقتی خواهند بود زیرا اتریوم ۲.۰ به زودی عرضه می‌شود.

ویژگی‌های جدید هاردفورک لندن اتریوم

به‌روزرسانی لندن اتریوم یکی از هاردفورک‌هایی است که دو پروپوزال بهبود شبکه اتریوم (EIP) را به همراه دارد. با توجه به عرضه اتریوم ۲.۰ (فاز سرنیتی) که برای سال ۲۰۲۲ برنامه‌ریزی شده است، می‌توان گفت که به‌روزرسانی لندن آماده‌سازی‌های مورد نیاز برای انتقال به گواه اثبات سهام را حاصل می‌سازد. ماینرها شاهد کاهش سرعت افزایش سختی ماینینگ به منظور همگام‌سازی با سرنیتی خواهند بود. از آنجایی که به‌روزرسانی لندن یک هاردفورک اتریوم محسوب می‌شود، تمام نودها باید از قوانین جدید و آخرین نسخه شبکه استفاده کنند تا بتوانند فعالیت‌های ماینینگ و تایید تراکنش‌ها را ادامه دهند.

اصلی ترین و مهمترین تغییر در کارمزد تراکنش‌ها صورت می‌پذیرد که شامل مکانیزم ضدتورمی جدیدی است. قبل از این، کاربران پیشنهاد خود را برای پرداخت کارمزد گس ارائه می‌دادند. ماینرها نیز بر اساس کارمزد پیشنهاد، به اولویت‌بندی تراکنش‌ها می‌پرداختند و از کارمزدها به عنوان پاداش افزودن تراکنش‌ها به بلاک استفاده می‌کردند. اکنون، با توجه به عرضه لندن، هر بلاک دارای کارمزد ثابت و مشخصی خواهد بود. این تغییر با پروپوزال EIP-1559 صورت می‌گیرد که همراه با EIP-3238 در به‌روزرسانی لندن وجود دارند.

 

اشتراک گذاری:
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
Skype
Pinterest
Reddit

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *