رادیو بازار

مقاله توکن اولانچ

محمد رضا بوالحسنی

محمد رضا بوالحسنی

مقدمه

عملکرد ارز دیجیتال اولانچ (Avalanche) در سال 2020 تقریباً راکد و ایستا بود اما با آغاز سال 2021 همراه با سایر ارزهای دیجیتال روند صعودی قدرتمندی را در پیش گرفت. بنیاد کوین AVAX و مزایایی که در حل مسئله مقیاس‌ پذیری دارد، باعث شده که کارشناسان نسبت به آینده ارز دیجیتال اولانچ (Avalanche) خوش‌بین باشند.پروتکل ارز دیجیتال Avalanche، محاسن تمامی پروتکل‌های قبلی را در یک پروتکل خلاصه کرده است. در پروتکل ارز دیجیتال Avalanche چیزی در حدود دو ثانیه طول می‌کشد تا این پروتکل به قطعیت برسد. این بدان معنا است که تنها بعد از دو ثانیه، تراکنش شما پردازش و تأیید می‌شود. همچنین این پروتکل توانایی پردازش هزار الی ده هزار تراکنش در ثانیه را دارد.

پلتفرم Avalanche چیست؟

اولانچ از ابزار توسعه اتریوم پشتیبانی می‌کند و از الگوریتم گواه اثبات سهام استفاده می‌کند و از کارآیی انرژی بهینه بهره‌ میبرد. این پلتفرم توانسته است در شبکه آزمایشی یا تست نت رکوردِ منحصر بفرد تولید بیش از ۱۰۰۰ بلوک را به ثبت برساند. رکوردی که شبکه اصلیِ بسیاری از پروژه‌های فعال امروزی در رسیدن به آن ناتوانند.

آشنایی با اولانچ (Avalanche)

ارز دیجیتال اولانچ (Avalanche) که سابقاً با عنوان AVA معروف بود، پروتکل اجماع نوآورانه‌ای ساخته است که به ایجاد اکوسیستمی با بیشترین حد مقیاس‌ پذیری باور دارد. این پلتفرم در نظر دارد که به اینترنت بلاکچین، اپلیکیشن غیر متمرکز (DApp)، قرارداد هوشمند و سیستم پرداخت‌ها تبدیل شود. اولانچ (Avalanche) پلتفرم منبع بازی را معرفی کرده است که بستری برای کاربران و توسعه‌دهندگان فراهم آورده که بتوانند اپلیکیشن غیر متمرکز و امور مالی ابتدایی ایجاد کنند.

آینده ارز دیجیتال اولانچ

این پلتفرم بر تعامل متقابل متمرکز است؛ به نحوی که بلاکچین‌های متفاوت بتوانند با یکدیگر تعامل داشته باشند.

پژوهشگران سیستم‌های توزیع‌شده در سال 2018 اولانچ (Avalanche) را به همراه پروتکل اجماع اصیل آن معرفی کردند. اولانچ (Avalanche) یکی از پیشرفته‌ترین بلاکچین‌هایی است که توانسته مشکلاتی از قبیل مقیاس‌ پذیری، امنیت و یکپارچه‌سازی قرارداد هوشمند را حل کند. اولانچ (Avalanche) شبکه‌ای احداث کرده که عملکرد بهتری دارد و می‌تواند بیش از 4500 تراکنش را در ثانیه انجام دهد و در کمتر از 2 ثانیه تراکنش‌ها را تأیید کند.

مروری بر وضعیت اولانچ

نام پروژه اولانچ (Avalanche)
نماد AVAX
عرضه کل 720,000,000
وبسایت رسمی https://www.avalabs.org
مبتنی بر دیفای (DeFi)
سال عرضه 2018
پلتفرم صرافی Binance, Huobi Global, BKEX, LBank, ZG.com
کیف پول Ledger, Metamask

اولانچ (Avalanche) توانسته متفاوت از سایر پروژه‌های بلاکچین، با کاهش حملات سیبیل (Sybil Attacks) و همچنین با معرفی آستانه‌ای امن، مزایای بیشتری برای خود ایجاد کند. این شبکه از الگوریتم گواه اثبات سهام (PoS) و کارایی انرژی بهینه CPI بهره‌مند است.عرضه اولیه توکن AVAX

پلتفرم ERC-20
سرمایه جذب شده 42,000,000 دلار
تاریخ عرضه اولیه 15 ژوئیه 2020
قیمت عرضه اولیه  0.5 دلار
شُرکا White block, Polyient Games, Torus, Chainlink, Bilira, Andreessen horowitz, initialized, polychain capital, abstract ventures, metastable,

علاوه بر اینها، اولانچ (Avalanche) شتابگر Avalanche-X را عرضه کرده است که می‌تواند توسعه‌دهندگان را در ساخت اپلیکیشن‌های غیر‌ متمرکز مانند ابزار مشتقه (Derivatives)، استیبل کوین‌ها، ابزار وام‌ دهی و وام‌گیری و زیرساختی با پشتیبانی میلیون‌ها کاربر یاری کند. این پلتفرم همچنین در ایجاد و توسعه بلاکچین‌های عمومی و خصوصی فعالیت دارد و ایجاد و معامله ارزهای دیجیتال متفاوتی را ممکن ساخته است.

اشتراک گذاری:
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
Skype
Pinterest
Reddit

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *