رادیو بازار

بعد از سقوط تسلا و بیت کوین آقای ماسک چه می شود؟

محمد رضا بوالحسنی

محمد رضا بوالحسنی

آقای ماسک ، مدیر عامل تسلا ، به دنبال تصحیح شدید بیت کوین و رکود سهام شرکت وی ، که به عقیده برخی از تحلیلگران با هم رابطه دارند ، تاج خود را به عنوان ثروتمندترین فرد جهان از دست داد. 

سهام تسلا (TSLA) 21 درصد از بالاترین قیمت خود در 8 ژانویه 890 دلار در 26 ژانویه کاهش یافته است و این زیان طی دو روز گذشته را با سقوط به 698 دلار تسریع کرده است. سهام سازنده وسایل نقلیه الکتریکی در سه شنبه 23 فوریه ، بدترین روز سهام از اوایل سپتامبر تا 13 درصد افت کرد.

فاکس بیزینس دلیل اصلی سقوط سهام این هفته در ارتباط این شرکت با بیت کوین را به نقل از تحلیلگر دان ایوز از ودبوش دانست که وی همچنین خاطرنشان کرد معتقد است این اقدام یک راهبرد طولانی مدت است .

“سرمایه گذاران شروع به بستن بیت کوین و تسلا در لگن می کنند. در حالی که تسلا روی کاغذ تقریباً یک میلیارد دلار در یک ماه بیت کوین درآمد داشت که بیش از تمام سود EV خود از سال 2020 بود ، فروش 48 ساعته اخیر در بیت کوین و نوسانات بیشتر باعث شد برخی از سرمایه گذاران در کوتاه مدت از این نام خارج شوند ، “

سهام تسلا در تاریخ 8 فوریه با اعلامیه خرید 1.5 میلیارد دلار بیت کوین ، در حدود 865 دلار معامله شد. طبق اعلام یاهو فاینانس در 23 فوریه به 681 دلار رسید . با این حال ، ممکن است گزارش های مربوط به کنترل کیفیت در چین نیز بر قیمت تأثیر داشته باشد.

تسلا دارای 48000 BTC تخمین زده می شود ، این بدان معناست که سود کاغذی در زمانی که دارایی در 21 فوریه به کمی بیشتر از 58،000 دلار رسیده بود ، در یک میلیارد دلار بوده است .

علی رغم افت قیمت این هفته ، این شرکت هنوز سود خرید بیت کوین را کسب می کند ، زیرا دارایی با اعلام اعلامیه خرید با بیش از 39000 دلار قیمت گذاری شد (و خرید قبل از آن اتفاق افتاد).

افت سهام تلسا ، ماسک را در بالای شاخص میلیاردرهای بلومبرگ قرار داده و زیان های اخیر 3.56 میلیارد دلار گزارش شده است. جف بزوس با برآورد ارزش خالص کل 187 میلیارد دلار بار دیگر در صدر لیست قرار دارد در حالی که طبق گفته بلومبرگ ماسک 180 میلیارد دلار است.

در زمان نوشتن قیمت بیت کوین با 17 درصد اصلاح به حدود 48000 دلار رسیده بود که فقط در سه روز یک اسلاید 10K را نشان می داد. از نظر بازپرداخت ، بازارها به بازارهای بسیار بزرگتر مانند عقب نشینی اواسط ژانویه که منجر به اصلاح 30٪ برای BTC شد 

اشتراک گذاری:
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
Skype
Pinterest
Reddit

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *