رادیو بازار

افزایش قیمت اتریوم

محمد رضا بوالحسنی

محمد رضا بوالحسنی

قیمت اتر همچنان بالاتر می رود و بسیاری از تحلیلگران خواستار 3000 دلار به عنوان یک هدف کوتاه مدت هستند. همه این “موفقیت” در مواجهه با هزینه های بالا ، تنگنا بودن اتر ازدحام شبکه و وضعیت متشنج ماینر ها  اتفاق می افتد.
با توجه به اینکه برنامه های مالی غیرمتمرکز در مرکز خرید قرار دارند و حجم كل مبادلات از 4 میلیارد دلار در روز عبور می کند ، قیمت اتر از ابتدای سال تاکنون بیش از 200% افزایش یافته است و در 13 آوریل 2300 دلار بالاترین رقم خود را ثبت کرده است.
این افزایش چشمگیر قیمت باعث شد تا علاقه علنی اتر به رکورد 8 میلیارد دلار برسد. این رقم فقط نشان فقط دهنده 50% از بازارهای بیت کوین در دو ماه پیش است برخی از سرمایه گذاران ممکن است بگویند که قراردادهای مشتقه برای اصلاحات بزرگتر به دلیل تصفیه خطر ایجاد می کنند ، اما باید به خاطر داشت که از همین ابزار می توان برای پوشش و آربیتراژ استفاده کرد.
در حالی که معامله گر خرده فروشی معمولا به معاملات آتی همیشگی (مبادله معکوس) برای موقعیت های اهرم کوتاه مدت اعتماد می کند ، تولیدکنندگان بازار و بازرگانان حرفه ای تمایل به بازده دارند. این امر معمولا از طريق استراتژی های “پول نقد و حمل ” حاصل می شود که معاملات گزینه ها را با هم ترکیب می کند.
بنابراین ، برای درک اینکه باز بودن سود فعلی یک ریسک است یا یک فرصت ، سرمایه گذاران باید شاخص های دیگری مانند نرخ بودجه را بررسی کنند.
تصفیه های گسترده معمولا هنگامی اتفاق می افتد که خریداران طولانی مدت بیش از حد خوش بین باشند. از این رو ، تصحیح 7% داخل روزانه با استفاده از اهرم 15 برابر یا بالاتر به زور همه را خاتمه می دهد. علی رغم خبرساز شدن ، سفارشات 1 میلیارد دلاری فقط 6% از حجم متوسط فعلی را نشان می دهد.
در صورت بروز نوسانات اضافی ، حجم کل معاملات آتی اتر به بالای 25 میلیارد دلار خواهد رسید. این داده ها به معنای .تأثیر نهایی تصفیه ممکن است حتی ناچیز باشد.
تحلیلگران تمایل دارند که از تأثیر خرید قراردادهای آتی چشم پوشی کنند، به ویژه در زمان گاو نر. هیچ کس مشتقات را مقصر افزایش ناگهانی 7 درصدی قیمت نمی داند ، هرچند که ممکن است سرعت حرکت را افزایش دهد. این نظریه خصوصا با در نظر گرفتن نرخ تندی بودجه که مدتهاست از آن استفاده می شود صادق است. تاجران باید از این لحظات خودداری کنند مگر اینکه اطمینان داشته باشند که تجمع ادامه خواهد یافت.
هر زمان افرادی که خواهان اهرم بیشتر هستند ، نرخ تأمین مالی مثبت خواهد شد. هزینه 15 درصدی هر هشت ساعت برابر با ۳.۲ درصد در هفته است. بنابراین ، نهال های آربیتراژ و نهنگ ها اثر را در مبادلات منظم خریداری می کنند و همزمان برای جمع آوری نرخ بودجه ، معاملات آتی را کوتاه می کنند. این تجارت به عنوان “پول نقد و حمل” شناخته می شود و وابسته به بالا یا پایین رفتن بازارها نیست. سرانجام بازارها به خودی خود عادی می شوند.
با ادامه رشد فعلی سودهای آتی ، این نشان می دهد که بازارها حتی از سلامتی بیشتری برخوردار می شوند و به بازیکنان بزرگتر امکان شرکت در معاملات مشتقات را می دهد.
نرخ بودجه با استقبال از شرکت کنندگان بیشتر در سمت “پول نقد و حمل” یا موقعیت هایی که به دلیل هزینه های زیاد خاتمه می یابند ، خود را تنظیم می کند.
این کار لزوما با تصفیه های میلیارد دلاری خاتمه نمی یابد، اما مطمئنا خطر وقوع آنها را افزایش می دهد. با این وجود، می توان از همین قراردادها برای بالا بردن قیمت اتر استفاده کرد و تأثیر آن را در طول زمان کاهش داد.

اشتراک گذاری:
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
Skype
Pinterest
Reddit

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *