رادیو بازار

ارز های دیجیتال باعث قطعی برق!

محمد رضا بوالحسنی

محمد رضا بوالحسنی

وزیر نیرو در مجلس استخراج ارزهای دیجیتال را علت قطعی برق عنوان کرد

رضا اردکانیان ،عضو کابینه دولت دوازدهم در صحن علنی مجلس اعلام کرد در جمع‌بندی کمیته مربوطه در شورای امنیت کشور که توسط وزیر کشور ابلاغ شده و دبیرخانه شورای امنیت ملی بر این است که یکی از دو علت قطعی برق، افزایش دما و استخراج رمزارزها هستند.وزیر نیرو گفت با کمک نیروی انتظامی از تیر ماه سال ۱۳۹۹ تا فروردین ۱۴۰۰، دو هزار و ۶۶۱ مرکز استخراج رمز ارز و ۱۷۵ هزار دستگاه کشف شده است. این واژه در افکار عمومی مفهوم روشنی ندارد که ما به عنوان صادرات انرژی از آن یاد می‌کنیم که اگر استخراج رمزارز با مجوز ماینینگ صورت گیرد، صادرات آن نیز مجوز خواهد داشت و اگر بدون مجوز انجام شود، صادرات آن نیز پنهانی و غیرقانونی خواهد بود.

اردکانیان ادامه داد: زمانی که تولید رمزارز به صورت پنهان صورت می گیرد مصرف انرژی بیشتر می‌شود زیرا باید دستگاه‌های استخراج را در محلی پنهانی قرار دهند و برای خنک کردن آنها به مصرف انرژی بیشتری نیاز است.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه با کمک نیروی انتظامی از تیر ماه سال 1399 تا فروردین 1400، دو هزار و 661 مرکز استخراج رمز ارز و 175 هزار دستگاه کشف شده است، ادامه داد: 10 درصد از انرژی مصرف تولیدی رمزارزهای کل جهان در ایران بوده و این میزان به معنای صرف دو هزار مگاوات انرژی برق است، در حالی که واحدهای دارای مجوز استخراج رمزارزها تنها 320مگاوات مصرف دارد.

وی ادامه داد: نتیجه خشکسالی‌ها، کمبود آب برای تولید برق، افزایش زودهنگام دما و استخراج غیرقانونی رمزارزها موجب شد تا برخلاف تمامی سال‌های گذشته رشد مصرف انرژی 19 درصد باشد.

اشتراک گذاری:
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
Skype
Pinterest
Reddit

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *